Københavns Naturskole, Bøllemosen

Ryk undervisningen ud i Bøllemosen og undersøg den varierede løv- og nåleskov, en enestående højmose, samt Øresund i naturfaglige nærstudier og anderledes undervisning.
Udeskolebørn på udflugt i Bøllemosen. Foto: Københavns Naturskole, Bøllemosen.

Bøllemosen

Bøllemosen råder over et bålhus, et depot til feltudstyr og toiletter. I depotet findes tematiserede grejkasser, som du og din klasse nemt kan benytte til aktiviteter i skoven. Grejkasserne har materiale til arbejdet med skovens planter og træer, småkravl, livet i ferske vande, grøn sløjd.

Naturen omkring Bøllemosen byder på oplagte biotoper til undersøgelser i felten – her møder I både den sure, brune og næringsfattige tørvemose og løvskoven med næringsrig muldbund. Eleverne får rig mulighed for at arbejde med begreber som skovens CO2-balance, fotosyntese, kulstof kredsløbet, skoven som energiressource og ferskvandsbiologi.

Bøllemosen tilbyder forløb, hvor andetsprogstilegnelse inddrages i naturfagsundervisningen (kun torsdage). Ud over arbejdet med naturfaglige ord og begreber, arbejdes der med indlæring af førfaglige ord – specielt de tosprogede elever kan mangle en forståelse af disse og derfor have svært ved at forstå fagudtryk inden for naturfag.

Læs meget mere på hjemmesiden.