Københavns Naturskole, Kalvebod Fælled

Tag på udflugt til Københavns Naturskole, Kalvebod Fælled. Her er der rig mulighed for at undersøge og eksperimentere, hvor kun naturen sætter grænser.
Foto: Københavns Naturskole, Kalvebod Fælled.

Naturskolen

Københavns Naturskole, Kalvebod Fælled har til huse i en flot træbygning, som er en del af Naturcenter Amager. Huset er indrettet med store, lyse og veludstyrede faglokaler med laboratoriefaciliteter, som gør det muligt at undersøge og eksperimentere inden for en lang række naturfaglige emner og temaer. Naturskolen råder også over udendørs faciliteter, specialgrej og måleudstyr. På naturskolen er der cykeludlejning.

Naturskolen råder over to naturstationer i Naturpark Amager:

• Havstationen ligger i pumpehuset ved Køge Bugt, i den sydlige del af området. Basen rummer grej til formidling af fiskeri og havmiljø.
  • Skovstationen ligger ved skovfogedgården i den sydlige del af Kongelunden. Her forefindes grej til klassiske skovarrangementer og et nyt udendørs sløjdlokale

Naturskolens naturvejledere har en masse spændende undervisningsforløb klar til alle klassetrin - f.eks. "Grøn mad", "klimatouren", "vandhullets dyreliv" og "knæk, bræk og riv". Læs meget mere om undervisningsforløb og booking på naturskolens hjemmeside