Københavns Naturskole, Kongelunden

Lad eleverne gå på opdagelse i naturen med base på Kongelunden.
Foto: Københavns Naturskole, Kongelunden.

Om naturskolen

Kongelunden har til huse i en gammel kampestenslade. Her finder du udstyr og undervisningsmateriale, og du og dine elever har mulighed for at komme indendørs i tilfælde af dårligt vejr. Huset er opdelt i tre rum: Et stort åbent fællesrum uden opvarmning, et lidt mindre rum med brændeovn (skolestue), samt en hems oppe under loftet. Derudover findes udendørs vandhane, elevtoilet, handicaptoilet og bålplads.

Kongelunden er velegnet til en bred vifte af aktiviteter, med udgangspunkt i naturen, for alle aldersklasser. Området omkring basen, skoven og stranden, er jeres undervisningsrum, og udstyret på basen kan benyttes af dig og dine elever. Der er mulighed for at lave arrangementer, hvor der overnattes i telte eller primitive shelters, I selv sætter op på grunden.

Du kan booke spændende undervisningsforløb. Læs mere på Naturskolens hjemmeside