Naturskolerne Rude Skov og Raadvad

Tag ud og lær om naturens mange forunderligheder på Naturskolerne Rude Skov og Raadvad.
Udeskolebørn på besøg på naturskolerne Rude Skov og Raadvad. Foto: Naturskolerne Rude Skov og Raadvad.

Om naturskolerne

Tag din skoleklasse, børnehavegruppe eller gymnasiklasse på udflugt til naturskolerne Rude Skov og Raadvad. Naturskolens målgrupper er primært folkeskolens klasser fra de tre kommuner, men dagtilbud og gymnasieklasser er også velkomne.

Naturskolerne består af Naturskolen i Raadvad, Naturskolen i Rude Skov samt Grevemosehus. Naturskolerne har desuden i samarbejde med Taarbæk Skole et havformidlingstilbud i Taarbæk og driver mobil naturskole i andre spændende naturområder i kommunerne og i lokalområderne omkring kommunernes dagtilbud.

Naturskolernes formål er at supplere og kvalificere folkeskolens og dagtilbuds undervisning i naturforståelse med henblik på øget indsigt i samspillet i naturen og samspillet mellem natur og samfund.

Læs meget mere på naturskolernes hjemmeside