Vores skove

En billed- og læsebog for de lidt ældre elever om verdens skove set globalt og ud fra et miljøperspektiv.
Natur Teknik. Intet foto.

Anmeldelse

Bogen handler om hvordan vi mennesker bruger træ forskellige steder i verden, om verdens skove og skovbrug, om overudnyttelse af skovene og hvad gør vi for at vende udviklingen. En god indføring for de større klasser til problemstillinger omkring verdens skove.

Kodeord: Verdens skove, skovene og miljøet, skoven og menneskene, skoven forsvinder, hvad gøres der for at få mere skov, skovene i fremtiden, skoven i Danmark, jorderosion, vand, klima, genbrug, papir, certificering af træ, plantager, skovødelæggelse, naturfolk, mangrove, tropisk skov, tempereret skov, boreal skov og naturlig mangfoldighed.

Bestilles hos

Boghandleren eller på biblioteket.