Vores nye skov

Børnehæfte om at rejse ny skov - og 12 aktiviteter om skov og træ.
Børnehæftet Vores nye skov - Bettina B Reimer

Kort om Vores nye skov

Her kan du se en oversigt over undervisningsmaterialet "Vores nye skov". Det består af et børnehæfte, som handler om skov - og kan kobles på mange aktiviteter og undervisningsforløb på hjemmesiden.

Børnehæfte
Børnehæftet "Vores nye skov" blev udgivet i forbindelse med Skovens Dag 2000. Det præsenterer en historie om pigen Emma og ræven ræv, som ser hvad der sker, når man planter en ny skov.

"Vores nye skov" er  blevet genoptrykt mange gange, men nu er det desværre udsolgt på papir.

12 aktiviteter om skovens træer
Du kan finde 12 ideer til aktiviteter med skovens træer - én for hver måned i året. Aktiviteterne kan bruges sammen med hæftet "Vores nye skov". Her er link til aktiviteterne:

Mere om skovens træer
Der er mange andre undervisningsforløb og aktiviteter om skov og skovrejsning, for alle fag og alle klassetrin. Søg selv. Find også ideer til skolearbejde med træplantning og klima i de klimamaterialer, som er samlet i forbindelse med den store træplantningskampagne Genplant Planeten.

God fornøjelse!