Hvad er aktiviteter

Find ideer til udeliv, snitteting, undersøgelser og lege i naturen. Skrevet for børn og voksne. Læs mere.
Udeskolebørn fra Hammerum Skole. Foto: Frank Juel.

Find en ide

Hvordan kan du bygge en sæbekassebil? Eller holder haletudser? Hvordan leger man dåseskjul? Og svider tegnekul? Kig her og find en masse ideer – og viden om, hvad du kan lave ude. Aktiviteter er skrevet for børn, unge og voksne. De kan bruges i skolen og i fritiden.

Del dine ideer

Hvis du har en god ide til en udeaktivitet, så kan du dele den via kortet. Her skriver du din aktivitet eller dit forløb ind i en formular, knytter den til et sted på kortet – og sender det af sted. Så vil ideen optræde på kortet og kan bruges lokalt. Hvis din ide kan bruges generelt, kan den blive redigeret og lagt ind i det store materiale, som bruges nationalt.