18. juni 2024

Efterårsmøde i UdeskoleNet

Kom til efterårsmøde i UdeskoleNet mandag den 9. september på Læreruddannelsen i Nr. Nissum. Temaet er "Udeskole for Alle" med spot på specialundervisningen.

Tid og sted

9. September 2024 på Læreruddannelsen og HF i Nørre Nissum, Svinget 5, 7620 Lemvig

Udeskole for alle.

Program 9. september

9.00: Ankomst: Morgenbolle og kaffe

9.30: Velkomst ved Formand for UdeskoleNet Karen B

9.45: Forskningsoplæg: Udeskole og specialundervisning, ved projektleder på MOVEOUTSpecial Michelle Stahlhut.

10.30: Hvad kan en skole få ud af at få besøg af udeskole-interesserede – erfaringsdeling ved lærer Lise Kranz

10.45: 1. runde workshops - vælges på dagen

1. Udeskole på specialefterskolen Fenskær, besøg og rundvisning
  2. Besøg på Udefriskolen, som har udeskole på alle trin (5 km samkørsel)

12.30: Frokost i kantinen, Nørre Nissum.

13.30: 2. runde workshops - vælges på dagen.

1. Udeskole og specialklassebørn, praktiske aktiviteter ved naturvejleder Claus L. Olesen
  2. Ler i udeskole i mange fag – vi bruger ler til undervisning i dansk, engelsk, historie og samfundsfag ved lærer Malene Hansen og Karen Barfod
  3. Udeskole på mellemtrinnet, praktiske faglige aktiviteter ved lærer Stine Michaelsen

15.15: Kaffe, the, kage og refleksion

15.45: Tak for i dag

Kom om søndagen den 8. september og overnat

16.00: Ankomst til Nørre Nissum, indkvartering i shelter eller på kollegieværelse og fælles madlavning
18.00: Aftensmad
19.00: Aftentur i skolebyen Nørre Nissum med tre efterskoler, højskole, HF, læreruddannelse og folkeskole
20.30: Åben mikrofon, hvor du har mulighed for at dele erfaringer med andre, samt netværk og
samvær – medbring selv drikkevarer og snacks. Pris for aftensmad 75 kr. og 125 kr. for kollegieværelse betales ved tilmelding.
07.00 Morgensvømning for de friske i svømmehallen

Tilmelding

Du kan tilmelde dig via Flexbillet. Tilmelding senest 1. september. Tilmelding gælder, når indbetalingen er registreret.

Praktisk

Pris
Medlemmer: Gratis, men du skal betale for maden 200 kr. for morgenbolle, frokost og kaffe.

Ikke medlemmer: 200 kr. for mødet + 200 kr. for maden.

Du kan tilmelde dig UdeskoleNet og mødet via Flexbillet

Vil du overnatte fra søndag den koster det 75 kr. inklusive aftensmad. Det er gratis at overnatte i shelter. Medbring selv sovepose, evt. telt og underlag. Hvis du vil sove på kollegieværelse koster det 125 kr. ekstra. Medbring selv dyne, sengetøj osv.

Spørgsmål
Skriv en mail til kontakt@udeskolenet.dk eller ring til Karen Barfod fra bestyrelsen 51769911.

Medbring
Erfaringer, viden, udgivelser, materialer og ideer du vil dele.
Påklædning efter vejret.
Sovegrej hvis du skal sove i shelter eller på kollegieværelse (dyne, lagen, sovepose, pude, betræk etc.). Tag gerne selv kop eller vandflaske med.

Netværk
UdeskoleNets møder er netværksmøder, hvor vi gratis deler erfaringer og viden, og hvor vi arbejder sammen for at få tingene til at lykkes. Så giv gerne en hånd med der, hvor du kan se at den mangler.

Samkørsel
Vi sender en deltagerliste ud inden mødet, så deltagerne kan aftale at køre sammen. Ved tilmelding accepterer du dette. Benyt denne mulighed for at lære nye udeskolefolk at kende.

Om UdeskoleNet
UdeskoleNet er et uafhængigt, tværfagligt netværk af folk, som arbejder med og interesserer sig for udeskole. Vi mødes to gange om året - omkring forskellige temaer. www.udeskolenet.dk.

Sidste nyt

Viser  ud af