28. maj 2014

Kan du give børn, unge og voksne blå oplevelser?

Studentermedhjælper til marin formidling søges af Tårnby Naturskoles i Kastrup Havn
Kan du vise andre hvordan man holder en krabbe? Kan du rense en skrubbe og bruge en rejehov? Er du bevidst om sikkerhed ved vandet? Så er det måske dig vi søger som studentermedhjælper til Tårnby Naturskoles nye Blå Base i Kastrup Havn.

Vi søger
en medhjælper, der læser naturfag eller går på pædagogseminariet eller læser til lærer og har stor interesse i at arbejde med natur og miljø ved havn, strand og kyst. Du er god til at formidle og tale med børn og voksne. Du har praktisk håndelag og optræder serviceminded overfor stedets besøgende.

Vi kan tilbyde
et studenterjob, der giver praktisk erfaring med formidling, hvor du har mulighed for at kvalificere dig som naturvejleder. Et tæt samarbejde med de øvrige personer på Tårnby Naturskole, hvor oplæring og videndeling er en selvfølge.

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes som studentermedhjælper fra maj 2013 eller hurtigst muligt herefter. Timelønnen (primo 2013) er 117,54 kr. plus feriepenge. Du indgår i et lille team med Naturvejledere og andre studerende og arbejder udelukkende i weekender, på helligdage og i ferier fra påske- til efterårsferien. Maks. 34 timer/måned/år. Arbejdsstedet er Kastrup Lystbådehavn.

Yderligere information
Kontakt Naturskoleleder Jacob Jensen, ns.uk@taarnby.dk, Tårnby Naturskole, Granatvej 3, 2770 Kastrup. Mobil: 30 76 02 22.

Ansøgningsfrist
Ansøgning og CV mailes til ovenstående senest 15. juni 2014. Samtaler afholdes den 17. og 19. juni eftermiddage.

Baggrund
Den Blå Base drives af Tårnby kommunens Naturskole og findes i Kastrup Lystbådehavn. Den Blå Base udgøres af et mastehus med marint naturformidlingsudstyr og en flydebro med et åbent hyttefad/ kigge- og rørebassin. Målet med den Blå Base er, at skabe ”blå oplevelser”, dvs. direkte oplevelser med krabber, fisk, rejer, tangplaner og andet spændende fra havet. Målgruppen er kommunens mange forskellige grupper af borgere. På hverdage anvendes Blå Base af kommunens institutioner og skoler. Blå Base er fælles faciliteter, der bygger bro mellem kultur – fritid – familieliv – skole og daginstitution.

Sidste nyt

Viser  ud af