20. januar 2015

Lærere i Hedensted får natur på skoleskemaet

Naturstyrelsen og University College Syddanmark tilbyder efteruddannelse til lærere i Hedensted Kommune én gang om ugen, så de bliver bedre til at undervise i natur/teknologi.

Hedensted Kommune, University College Syddanmark  og Naturstyrelsen vil nu sammen efteruddanne folkeskolelærere, så de bliver bedre til at undervise i faget natur/teknologi. Naturstyrelsen og undervisere fra University College Syddanmark  tager lærerne ud i naturen en gang om ugen, hvor de får styr på vandhullets dyr, vandets kredsløb og de vilde planter.

- Mange lærere underviser i dag i natur/teknik uden at være uddannet i det. Derfor er mange lærere nødt til at google sig til oplysninger om naturen, de skal bruge i undervisningen. Vi tager lærerene meget tættere på virkeligheden, siger naturskoleleder Lars Bo Nielsen fra Naturstyrelsen i Trekantsområdet.

22 lærere deltager i den nye efteruddannelse. I en evaluering efter det første halve år fremhæver lærerne blandt andet, at naturvejlederne har et godt kendskab til naturen, og at det er nemt at koble den nye viden om naturen til deres egen undervisning på skolen.

Den nye efteruddannelse lever op til kravene i den nye folkeskolereform, hvor alle lærere skal være linjefagsuddannede inden for de fag, de underviser i. Efteruddannelsen i natur/teknik tager to år.

Sidste nyt

Viser  ud af