15. december 2015

Naturfag i Naturen

Naturfag i Naturen lanceres som et tema. Flere materialer vil følge.

Ud med naturfag

De sidste år har Skoven i Skolen arbejdet med at udvikle en lang række materialer til Naturfag i Naturen. Grundideen har været, at give mange børn mulighed for at arbejde iagttagende, undersøgende og udforskende med naturfag - derude, hvor den har sin basis.

Fag og tværfag
Der er ideer til, hvordan man kan flytte natur/teknologi, fysik/kemi, biologi og geografi ud i både skov, sø og å, kyst og hav, det åbne land - og ind i by og kultur. De fleste materialer arbejder både fagligt og tværfagligt med de fire naturfag - og inddrager ofte matematik, dansk og en række håndværksmæssige fag.

Udvikling
Materialerne til Naturfag i Naturen er udviklet af dygtige naturfagslærere og naturvejledere - i samarbejde med Skoven i Skolen. Der har været samlet tre hold omkring Rådvad Naturskole, Naturskolen i Hald og naturfagslærere i Aalborg. Ud over det har andre naturfagslærere meldt ind med nye ideer - og Skoven i Skolen udviklet en række materialer.

Find Naturfag i Naturen
En god del af de nye materialer er nu lagt ud på hjemmesiden - og vi har samlet dem i et nyt tema, som hedder - ja - Naturfag i Naturen. Du kan finde Naturfag i Naturen her.

Invitation
Hvis du har gode ideer til Naturfag i Naturen, er du velkommen til at supplere materialet ved at skrive dine ideer ind via formularen "Del en ide", som ligger lige over kortet. Hvis du giver dit materiale en position på kortet - så det er knyttet til et sted. Dit materiale vil kunne findes via "Brugernes materialer" på kortet og i søgningen. Og vi vil kunne lægge link ind i temaet.

Støtte
Naturfag i Naturen er udviklet med støtte fra Aage V. Jensens Naturfond.

Sidste nyt

Viser  ud af