20. marts 2012

Nyt hæfte om udeskolens praksis og didaktik

Nyhedsbrev fra Udeskole.dk den 6. februar 2012.

NYHEDSBREV FRA SKOVEN I SKOLEN 06.02.2012.

Kære læser

Så kom vinteren med sne og kulde. Her er hurtigt nyt fra Udeskole.dk:

PIXIDIDAKTIK OM UDESKOLE
Skoven i Skolen har i samarbejde med VIA University College udgivet hæftet "Udeskole - viden i virkeligheden", som samler viden om udeskolens praksis og didaktik - og lægger op til debat om, hvordan vi arbejder ude med eleverne.

Hæftet er 32 sider langt, let læst og sat op med fotos fra udeskoler over hele landet. Hæftet er gratis og kan findes både som pdf-fil og på papir. Hvis papirhæftet skal sendes ud, er vi nødt til at tage porto og et lille ekspeditionsgebyr. Læs mere om "Udeskole - viden i virkeligheden", find pdf-filen og se, hvordan du henter eller bestiller hæftet her i SkovBiblioteket > Bøger.

DRAUSSENSCHULE
Vi har fået en hilsen fra Tyskland, hvor 500 børn omkring Hamborg har arbejdet med "draussenschule" én dag om ugen. Læs lidt mere - og find link til de tyske udeskoler, her.

KUNNSKAPEN UTENFOR BØKENE
Fra Udeskole.dk´s righoldige artikelbase er her Bjørn Tordssons artikel om kundskaben udenfor bøgerne.

SEND GERNE NYT
Hvis du har artikler, ideer, arrangementer eller andet om udeskole og udendørspædagogik, som du gerne vil have formidlet via Udeskole.dk, så send til info@udeskole.dk.

God tur ud i sneen.

SKOVEN I SKOLEN