23. september 2024

Nyt stort tema om biodiversitet

Oplev naturens mangfoldighed. Find et nyt stort ude-undervisningsmateriale om biodiversitet.
Bliv Skjoldunge - Vandløbets liv og kræfter. Foto: INSP Media.

Biodiversitet for børn

Nu kan du finde et nyt stort materiale, som gør det let og sjovt at undervise i biodiversitet på mellemtrinnet - også selvom du ikke er biolog eller grønspætte. Materialet arbejder med forskellighed i naturen via flere indgange:

• Det legende
  • Det udforskende
  • Det modellerende
  • Det faglige

Forskellige veje til biodiversitet

Du finder mange spændende muligheder for at arbejde med biodiversitet både ude og inde. Fx:

• 5 små film om biodiversitet i forskellige naturtyper, som I kan se i klassen, før I går ud
  • Tre forløb med 5 spændende aktiviteter i hver
  • Tre nye forskellighedsduge

Det hele ligger som et tema her: https://skoven-i-skolen.dk/biodiversitet

Hvem står bag

Det nye materiale om biodiversitet er udviklet af Naturvejledning Danmark i samarbejde med Naturcenter Amager Strandpark. Projektet er en del af Skoven i Skolen 3.0 - og er støttet af Nordea-fonden, 15. Juni Fonden og Udlodningsmidler for Friluftslivet.

Sidste nyt

Viser  ud af