23. januar 2014

Skolehaver til Århus

Tre skolehavecentre skal give alle århusianske skolebørn mulighed for at få jord under neglene.
Have til maver. Foto: Haver til maver.
Århus Kommune går i gang med at udvikle skolehaver som tilbud til alle skoler i kommunen. Der bliver etableret tre skolehavecentre og i år får 30 klasser mulighed for et undervisningsforløb på 8-10 skolehave/udeskoledage i sæsonen.

”Vi vil bruge skolehavekonceptet Haver til Maver, men vi tilpasser det, så det passer til de lokale forhold og vores egne ideer. Bl.a. vil vi satse meget på at samarbejde med uddannelsesinstitutioner, så studerende fra fx pædagog- og læreruddannelsen bliver involveret, og så gartnerelever og studerende på jordbrugsteknologuddannelserne kan være med som frivillige eller som en del af deres uddannelse,” forklarer Anne Dissing Rasmussen, som er konsulent i Århus Kommunes Børne- og Ungeforvaltning.

Læs mere på Skolehaver.com

Sidste nyt