12. august 2014

Velkommen tilbage !

Find ideer og forløb til udeskole og praktisk, anvendelsesorienteret undervisning i alle fag og på alle klassetrin.

Velkommen tilbage fra sommerferie!

Så er den nye skolereform trådt i kraft. Den lægger op til en mere varieret undervisning, hvor praktisk arbejde og inddragelse af mennesker og steder i det omgivende samfund kan supplere det teoretiske arbejde i klassen. Målet er, at eleverne bliver dygtigere, mere motiverede og glade for at gå i skole.

Vi håber med hjemmesiden her at kunne støtte arbejdet på skolerne med ideer og konkrete faglige undervisningsforløb, som bygger på aktiviteter ude i naturen og kulturen i skolens nære omgivelser.

• Du kan søge og finde faglige forløb i Undervisningsforløb - og ideer til praktiske aktiviteter i Aktiviteter.
  • Du kan også finde en masse teoretiske artikler om udeskole og udeundervisning i Viden om udeskole.
  • Du kan læse holdninger og ideer i Blogs.
  • Du kan bruge Årstidshjulet til planlægning.
  • Og så kan du dele dine ideer med kolleger og naboskoler via kortet.

Der er meget mere - gå selv på opdagelse.

Held og lykke med arbejdet. Vi håber vi kan være med til at lette det.

Skoven i Skolen og Udeskole.dk

Sidste nyt