Liv, leg og læring i naturen
Lise Lamprecht og Susse Mohr Markmann rapport om børns kropslige- og sansemæssige læring i og om naturen, som den foregår i skovbørnehaver.
![Bliv Skjoldunge - Vandløbets liv og kræfter. Foto: INSP Media.](/sites/skoven-i-skolen.dk/files/styles/article/public/2023-01/bs-vandloeb67_ketcher-neglelakfinger_tadre-moelle_foto-insp-media.jpg.webp?itok=F35WSXVD)
Beskrivelse
"Liv, leg og læring" undersøger hvordan naturen anvendes af børn i skovbørnehaver og hvordan børnene gennem kropslige og sansemæssige læreprocesser samler erfaringer og dermed lærer sig selv og deres omverden at kende.
Projektets formål er at afdække den kropslige- og sansemæssige læring, der kan påvises og dokumenteres i skovbørnehaverne, samt at udarbejde metoder til udvikling af den pædagogiske praksis, der sætter fokus på den kropslige og sansemæssige læring.