Bliv Naturvejleder

Har du en kommende naturvejleder i maven? Eller søger du efteruddannelse i naturformidling? Så kig her på to naturvejlederuddannelser.
Bliv Skjoldunge - Vandløbets liv og kræfter. Foto: INSP Media.

Søg ind på en naturvejlederuddannelse

Har du en kommende naturvejleder i maven eller kender du én der har? I Danmark udbydes to forskellige naturvejlederuddannelser. Her kan du læse mere om de to uddannelser - og søge om optagelse.

Naturvejlederuddannelsen Naturvejledning Danmark

Hvis du arbejder med, eller har erfaring indenfor naturvejledning eller naturformidling, kan du søge ind på Naturvejledning Danmarks Naturvejlederuddannelse. Det er den klassiske uddannelse, som giver dig ret til at bære naturvejledernes ugle-logo. Du kan læse en masse om uddannelsen på Naturvejledning Danmarks hjemmeside og finde ansøgningsskema her.

Naturvejledning Danmark udbyder også en række korte kurser for både naturvejledere og alle andre med interesse for naturformidling. Dem kan du læse mere om her.

Eva Skytte, Uddannelsesleder
Naturvejledning Danmarks sekretariat
Ledreborg Allé 2A
4320 Lejre
Tlf. 5356 6286
Mail: uddannelse@naturvejledningdanmark.dk

Naturvejlederuddannelsen på Skovskolen/Københavnsuniversitet

På Skovskolen ved Københavns Universitet udbyder man en etårig naturvejlederudannelse for alle som har tid og lyst. Den kan du læse meget mere om på Skovskolens hjemmeside. Find ansøgningsskema samme sted.

Johanne Christiani, Studieleder
Skovskolen, Nødebo og Djursland