Axelborg

Landbrug & Fødevarer

Landbrug & Fødevarer er erhvervsorganisation for landbruget, fødevare- og agroindustrien. Med en eksport på 173 milliarder kroner årligt og 180.000 beskæftigede repræsenterer vi et af Danmarks vigtigste eksporterhverv. Ved at nytænke og synliggøre erhvervets bidrag til samfundet sikrer vi vores medlemmer en stærk placering i Danmark og globalt.

Landbrug & Fødevarers Skoletjeneste er en enhed under L&F. Flere end 300 landmænd fordelt over hele landet er skoleværter. De åbner deres stald, viser rundt og fortæller om arbejdet, dyrene og livet på landet. Det gør de for at give eleverne en dag med lyde, dufte, dyr der kan ses og mærkes, frisk luft, marker og store maskiner. Vores skoleværter er landmænd, der brænder for deres erhverv, er stolte af det, de laver, og rigtig gerne vil vise det frem. De vil gerne dialogen, og de mener, at det kun er godt for alle, hvis flere ved mere om, hvor maden kommer fra.

http://www.skole.lf.dk/ kan lærere finde landmænd, booke besøg og bestille materialer til undervisningen. Vi udvikler løbende nye læremidler om dyr, mad, natur og landbrug.

Skjul
Axelborg, Axeltorv 3, 1609 København V