børn i naturen

Center for Børn og Natur

Center for Børn og Natur bygger bro mellem praksis, uddannelse og forskning, når det gælder børns brug af naturen og grønne områder. Vi har udarbejdet en række forskellige tilbud til lærere og pædagoger, der kan inspirere til undervisningsforløb mv. i forskellige typer af udemiljøer.

Via centerets hjemmesiden kan du finde konkrete beskrivelser af undervisningsforløb, inspirationsvideoer med gode eksempler samt baggrundsviden og de gode argumenter for udeskole. Se f.eks. Udeskole der bevæger for materialer og forløb, der kan gøre hverdagen i skolen mere aktiv. Eller Hjælp – jeg skal ud med børnene, som via videoer illustrerer forskellige forløb (både for skole og dagtilbud).

Børn gror i natur giver i hæftet Naturoverskud i undervisningen inspiration til naturaktiviteter i natur/teknologi for 4.-6. klasse.

Skjul
Rolighedsvej 23, 1958 Frederiksberg C