14. marts 2023

Velkommen til Skoven i Skolen!

Velkommen til Skoven i Skolens nye hjemmeside. Kig ind.

Gå på opdagelse

Nu er Skoven i Skolens nye hjemmeside i luften. Du kan se og høre mere om hjemmesiden og en hel masse om udeskole på Skoven i Skolens lanceringswebinar. Det blev afholdt den 15. marts 2023. Se ovenfor.

Gå selv på opdagelse på sitet. Prøv Årstidshjulet af. Tjek visitkort ud. Kig i Undervisningsforløb - eller Vild mad.

Havet i Skolen

Skoleprojektet Havet i Skolen har beriget Skoven i Skolen med en masse hav-materialer. Dem finder du i temaet Havet i Skolen

Nyt Natursyns-spil for udskolingen

Projektet Skoven i Skolen rummer to del-projekter. Et om Natursyn. Og et om Biodiversitet. Danmarks Jægerforbund har stået for at udvikle et splinternyt virtuelt spil om Natursyn for udskolingen i samarbejde med en række grønne organisationer med vidt forskellige natursyn. Du finder det i temaet Natursyn.

Meget mere på vej

Vi har knoklet som små heste for at få alting klar. Og vi er, hvor vi er nu - ikke helt i mål. Men de næste måneder vil vi lige så stille få redigeret os igennem de mange materialer og få alle funktioner til at spille, så der kommer indhold på kortet, kommer nye blogs og bloggere, kommer flere visitkort osv. Vi har også en hel masse nye spændende ude-undervisningsmaterialer liggende klar, som skal lægges op - osv.

Via Skoven i Skolens Facebookside, Instagram og Nyhedsbrev kan du holde dig orienteret og få besked, når der er nyt materiale på hjemmesiden.

Tak

Skoven i Skolen er udviklet i et stort og spændende samarbejde mellem en masse forskellige parter. Du kan læse mere om mange af dem i Om Skoven i Skolen. Tusind tak til alle!

Selve hjemmesiden er udviklet over det sidste år i samarbejde med Alex Møllbach og Novicell. Den bliver hostet af Statens IT. Tusind tak til alle I superdygtige, dedikerede og tålmodige IT-folk, som har grublet og udviklet og lagt et kæmpe arbejde i at få det nye Skoven i Skolen site i luften.

Hvad er Skoven i Skolen
Inspiration til udeskole i natur og kultur

Skoven i Skolen skal inspirere lærere og elever til at flytte dele af undervisningen ud. Ud i skoven. Ud til havet. Ud i søen. Ud i det åbne land. Og ind i byen. Vi udvikler udeundervisningsmaterialer i samarbejde med fagfolk – og tilbyder alle at dele materialer på hjemmesiden skoven-i-skolen.dk.

Lidt historie
Dame i sin bedste alder

Skoven i Skolen blev sat i gang i 1999 af Dansk Skovforening, Friluftsrådet, Naturstyrelsen, Træ.dk og Undervisningsministeriet med det formål at støtte undervisning om skov i skolen. Siden har Skoven i Skolen været katalysator og omdrejningspunkt for udvikling af udeskole i Danmark – både i skoven – men også i alle andre natur- og kulturtyper.

Vi har valgt at bevare navnet Skoven i Skolen med undertitlen: ”Inspiration til udeskole i natur og kultur”, fordi Skoven i Skolen er et brand, som er kendt og bruges af mange. Skoven i Skolens hjemmeside har årligt omkring 1.2 millioner besøg.

I 2021 blev Skoven i Skolen forankret i Nationalpark Thy, Mols Bjerge, Kongernes Nordsjælland og Nationalpark Skjoldungernes Land, hvor sekretariatet er placeret. Bag Skoven i Skolen står i dag en ny styregruppe med bred tilknytning til undervisning, forskning og natur.

Sidste nyt

Viser  ud af