Opfølgning på turistbrochureprojektet på 7 årgang

Næste skridt i arbejdet med turisbrochureprojektet

Fredag formiddag fik 7a på Sophienborgskolen besøg af deres samarbejdspartnere fra Ålholmskolen. Opgaven var, at Eleverne skulle arbejde videre med deres indsamlede informationer. Det var bla. at  tjekke om der var billedmateriale nok eller om de lige måtte en tur i felten og tage nogle nye. Nogle elever havde været ekstra flittige, og taget billeder i deres fritid. At eleverne tænker deres skoleopgave ind i fritiden, er for mig et tegn på, at de finder opgaven spændende og gerne vil tage et ansvar i forhold til det endelige resultat. At de tænker over, at billederne tager sig bedre ud i solskin end i regnvejr.

De fleste blev færdige med beskrivelserne af deres seværdigheder og sidste fase er nu at få oversat materialet til engelsk. Det færdige materiale sendes til redaktionsgruppen, som mødes i næste uge på Ålhomskolen og gør hjemmesiden og de forskellige foldere/brochurer helt færdige.

Når materialet ligger klart, lægger jeg et link ud her på bloggen, så I kan se det færdige resultat. Samtidig vil der komme en mere detaljeret beskrivelse af undervisningsforløbet.

Mange udeskolehilsner
Charlotte