Mønsted kalkgruber

En weekendtur til Fur endte med 700 års kulturhistorie i Mønsted kalkgruber, og ideerne til udeskole var åbenlyse.

Et besøg  og samarbejde med Mønsted kalkgruber kan skabe grundlag for fantastiske udeskoleforløb.

Ved et enkelt besøg, ser man hurtigt de muligheder der ligger i dette sted. Historierne om de mange mennesker, der har knoklet i gruberne, bliver tydelige når man  selv kommer ind i gangene. I et  smukt multimedieshow under jorden, får man historierne om dette steds udvikling, og nuværende tilholdssted for flagremus og ost fra Arla. Kalkværkets store skorstene står som et tydeligt varetegn for dette steds erhverv.

Et oplagt læringssted for udeskole, hvor geografi, samfundsfag, biologi, natur/teknik og dansk kan inddrages.

Se mere på www.monsted-kalkgruber.dk

Alle skribenter