Udeskole- lige til at gå til

Ny bog om udeskole præsenterer konkrete forløb, som kan inddrages i din eksisterende undervisning.

Udeskole- hvor komplekst er det lige?

Der er mere end nogensinde før kommet fokus på udeskole. I skolereformen tales om understøttende undervisning, kobling af teorier og praksis, hvilket jo alt sammen lyder fornuftigt.Men hvordan kommer man så i gang?

Vi har i en årrække fulgt udviklingen gennem udeskolenætværket og med glæde konstateret at udeskole er gået fra at være et græsrodsprojekt, med undervisere der brændte for ideen, til at være en anbefalingsværdig undervisningsform i skolesystemet.

Med nye undervisningstanker og anbefalinger følger spørgsmål, som hvordan laver man udeskoleundervisning? Hvor kan man ave udeskoleundervisning? I hvilke fag kan man lave udeskoleundervisning?

Alle disse spørgsmål og lidt til har vi forsøgt at svare på i vores nye lærerhåndbog "Udeskole- undervisning uden for klasseværelset" til 5-6 klasse.

Udeskole: undervisning udenfor klasseværelset

ISBN: 978-87-7702-802-1