Udeskole- lige til at gå til
Udeskole- hvor komplekst er det lige?
Der er mere end nogensinde før kommet fokus på udeskole. I skolereformen tales om understøttende undervisning, kobling af teorier og praksis, hvilket jo alt sammen lyder fornuftigt.Men hvordan kommer man så i gang?
Vi har i en årrække fulgt udviklingen gennem udeskolenætværket og med glæde konstateret at udeskole er gået fra at være et græsrodsprojekt, med undervisere der brændte for ideen, til at være en anbefalingsværdig undervisningsform i skolesystemet.
Med nye undervisningstanker og anbefalinger følger spørgsmål, som hvordan laver man udeskoleundervisning? Hvor kan man ave udeskoleundervisning? I hvilke fag kan man lave udeskoleundervisning?
Alle disse spørgsmål og lidt til har vi forsøgt at svare på i vores nye lærerhåndbog "Udeskole- undervisning uden for klasseværelset" til 5-6 klasse.
ISBN: 978-87-7702-802-1
Andre blogindlæg af Charlotte Åsell Pedersen og Ulrik Engkær Hansen
![Lærer ved Fredeikksborg slot.](/sites/skoven-i-skolen.dk/files/styles/list_view_xxs_/public/2023-01/wp_20151104_09_10_20_pro%5B1%5D.jpg?h=c673cd1c&itok=3-B2-kGx)
![Udeskole: undervisning uden for klasseværelset](/sites/skoven-i-skolen.dk/files/styles/list_view_xxs_/public/2023-01/udeskolebog-charlotte-ulrik_0%5B1%5D.jpg?h=799d519a&itok=_MLaB8Yy)