Turistprojekt på 7. årgang

To 7.kl fra Hillerød samarbejder om at lave en officiel turistbrochure for unge der kommer til Hillerød

Trods silende regn stillede to 7.klasser i morges ved indgangen til Hillerød bibliotek, hvor dagens undervisning var flyttet hen. Dagens opgave som eleverne har forberedt sig på de sidste to uger er at producere en elektronisk turistbrochure, hvor målgruppen er unge turister der kommer til Hillerød.

Gennem de sidste to uger har eleverne forberedt sig på dagen ved at udarbejde spørgsmål og lave aftaler med de forskellige seværdigheder, butikker, restauranter, sovesteder og aktivitetssteder, som de finder relevante for målgruppen

Redaktionsgruppen sidder i et lokale på biblioteket og arbejder løbende med de informationer og billeder deres kammerater enten oploader eller kommer med i papirform. Der sendes informationer både via telefoner, ipads og padlets, som alle samles på en fælles hjemmeside, som laves på wix.

Alle skribenter

Andre blogindlæg af Charlotte Åsell Pedersen og Ulrik Engkær Hansen